Paluu Kemoralle. 24.8.2024

Paluu Kemoralle. 24.8.2024

Kesätauosta ei ollut tietoakaan kun Savion pajalla etsittiin vikaa pinkin Micran käyntiongelmiin. Kaikki tehtiin, mitä keksittiin, mutta uhkaavan pian näytti deadline taas lähestyvän.

Viimeisenä yönä, taas kerran, kaikki näytti jälleen loksahtavan paikoilleen.
Auto tuntui vihdoin toimivan, kamat kyytiin ja Kemoralle!


Ne kesäyöt..


Aamulla aikasin auto trailerille. 

Matka sujui jo rutiinilla. Radalle saavuttiin ajoissa ja aikaa jäi testaamisen lisäksi hieman auton säätötöihin.

Apukuskin penkki on ollut mukava lisä testipäivien iloksi. Kaikki pääsivät toistensa kyytiin pelkäämään ja oppimaan, sekä parhaassa tapauksessa jopa kritisoimaan tiimikaverin ajotapaa.


Iva vasemmalla ja Viikinki ratissa Kemoran testipäivänä.

Perjantain hyödyllisintä antia oli sarjan kärkijoukkueisiin lukeutuvan #68 Sideproject Motorsportin Petrin koeajo meidän autolla. Palaute oli arvokasta. Autossa on kuulemma paljon hyvää, mutta myös tekemistä. Jarrut nousivat esiin yhtenä kehityskohteena.


Onnittelut voitosta Sideproject Motorsportin huippu tyypeille!
ps. Vahva suositus. Hyvää  YouTube kontsaa


Vetelin hotellissa on kelpo burgerit ja mainiot saunatilat. #75 High Pressure tuntui tarvitsevan apua palkintokaljojensa juomisessa. Oli myös mukavaa tutustua #26 Scuderia Slow Motionin porukkaan. Kaikilla Micra-tiimeillä on hieman erilaiset taustat ja syyt, miten ja miksi ovat tällaisen harrastuksen pariin päätyneet, ja niitä on mukava kuulla. Tehdastiimin oma tausta projektiin on tallinaapurusten päähänpisto, josta kaikki sai alkunsa.

Lauantaina aamu valkeni epävakaisena ja ennen kaikkea tuulisena, eikä aikaakaan kun teltat lentelivät. Sori siitä Mad-Crocille.



Aamupäivän iloinen asia oli Harsian mainio aika-ajo -suoritus, josta tuloksena 19. sija.

Siihen ilon aiheet loppuivatkin. Kilpailussa moottorin käyntiongelmat palasivat. Kolmannen ajovuoron jälkeen leikki päätettiin jättää kesken. Joku voi pitää sitä luovuttamisena, joku toinen suurena viisautena. Mielipiteeseen vaikuttaa oleellisesti se, kuka uhraa jälleen aikansa uudelle koneremontille ja kuka rahansa.


Auto rupesi taas tuprauttelemaan ja käyntiongelmat palasivat. Tätä pelättiinkin koska arki-illat töiden ja perheen menojen jälkeen käyvät väkisinkin lyhyiksi, joten kaikkea ei ehditty tehdä. Vika oikeastaan oli tiedossa mutta nyt varmistui. Valitettavasti.

Kilpailun loppua seurattiin rataravintolan puolelta. Tässä vaiheessa Ivalla taisi olla jo suuria suunnitelmia, jonka seurauksena tallissa on nyt kaksi kilpa-autoa.


Aikainen lounastauko ja Ivalla katse tulevaisuudessa

Yhtä kaikki, kausi ajetaan loppuun rakkaalla pinkillä. Yksi kisa on vielä jäljellä Botnialla 21.9 ja yritetään saada siitä kauden paras muisto. Auto on nyt kunnossa ja testitkin jo ajettu Vantaa Circuitilla. Myös ajettavuutta saatiin parannettua.

Kuvia.


Pinkki Micra ratavarikolla Kemoralla


Ne kekseliäät kesäyöt. Meinas valo loppua.


Lähtö. Pitkä katkeamaton jono Microja kun 60 autoa viivalla.


Ikäviä tilanteita radalla. Näiltä vältyttäisiin jos annettaisiin enemmän tilaa toisille. Kaikki ei voi päästä apexiin samaan aikaan ja koko rata pitää käyttää. Kuvakaappaus Team Big Hillin incarista.


Kiitos kuvaajalle.


Tehdastiimi. Voimakkaat tuulenpuuskat riepottelivat telttaa vaikka kuinka oli sidottu liinoilla kiinni. 90kg ukotkin lähti ilmaan. Onneksi selvittiin materiavahingoilla. (Mad-Crocilta tuli jo varaosat ja teltta kunnossa)


Takaisin blogiin