Ongelmat liittyivät polttoaineen syöttöön ja lähes kaikki siihen liittyvä tulikin vaihdettua.Botniaringille lähdettiin perjantaina edelleen epävarmana, mutta varovaisen toiveikkaana.

Tampereelta poimittiin yksi kuljettaja ja syötiin tukeva aamiainen.
Rata-alueelle saavuimme hyvissä ajoin. Varikon pystytys sujui jo rutiinilla, ja aikaa jäi hetkisen verran odotteluun ja jutusteluun.

Tunnelma parani entisestään kun saimme auton radalle ja saatoimme todeta sen vihdoin toimivan! Tallilla vietetyt pitkät illat eivät olleet menneet hukkaan.
Ilo oli kuitenkin ennenaikaista.Parempi vauhti rasitti vanhan auton muuta tekniikkaa aiempaa enemmän. Ruuveja irtoili ja suojakumeja hajoili.
Viat kuitenkin korjattiin sitä mukaa kun niitä ilmaantui.

Vetarinsuojakumin fixailua

Illan tullen jätettiin auto pukeille ja suuntasimme hotellille.

Jurvan yöelämä ei tarjonnut suuria elämyksiä, mutta kilpaahan tänne olikin tultu ajamaan. Juttuseuraa saimme muiden tiimien kuskeista.
Vaikka aamulla väsyttää, niin ei auta kun on radalle lähtö.
Tekemistä on paljon; ohjaajakokousta, auton laittoa, katsastusta, paperien täyttelemisiä ym.

Iva esittelee uuden tankkauskärryn.
Myös Kypäräpuhelimet on laitettu lopuillakin kuljettajilla kuntoon edellisen kilpailun jälkeen. Toimiva yhteydenpito auton ja varikon välillä on tärkeää endurance-kilpailussa. Autossa on melkoinen meteli ja jos laitteet eivät ole oikeanlaiset ja kunnolla asennettu, ei kuski kuule mitään.

RRS kypärät rivissä...
Aika-ajoista irtosi lähtöpaikka noin puolen pakan paikkeilta.
Pekka Pouta lupasi kilpailun alkuun sadetta, eikä erehtynyt tälläkään kertaa.
Saatiin jopa rakeita. Onneksi meillä oli laittaa kokenut kaveri lähtöön märälle radalle ja alussa sijoitus parani.
Rata kuivui ensimmäisen tunnin jälkeen ja vaihdoimme kuljettajia suunnitelman mukaisesti.
Viimeiselle puolelle tunnille oli vielä yksi pakollinen stoppi tekemättä, ja kun radalla oli vielä voitettavaa, päätettiin päästää nopein kuski irti.
Tämän kaltaisissa kuuden tunnin kisoissa on tyypillistä, että lopussa joudutaan säästelemään mitä milloinkin. Me olimme tällä kertaa siitä onnekkaita, ettei säästelylle ollut tarvetta, vaan voitiin ajaa edellä olevia kiinni veren maku suussa.
Taktiikka tuottikin tulosta ja joku päänahka saatiin aivan lopussa napattua.

Incar kuvaa tulossa YouTube kanavalle. (@tehdastiimi)
Maaliin päästiin taas ja sijoituskin parani viime kerrasta. Nyt se oli 25.
Mukana oli taas yli 50 autoa, joten suunta on oikea.
Voittaja ajoi Botniaringillä 150 kierrosta ja me 142.
Kuljettajien kesken kierrosmäärät jakautui suunnilleen näin :
Harsia 31
Pellinen 20
Iva 26
Merelä 29
Viikinki 22
Harsia 14
Seuraavan kerran kisataan Ahvenistolla 13.7.
Tervetuloa katsomaan ja kannustamaan Pinkki Micra taas uuteen ja entistä parempaan suoritukseen!
Tomi
Tehdastiimi
Kiitos yhteistyökumppaneille:
Mad-Croc Energy
Hammer.fi
Gulf
Timpurilta Talo Oy
Otto Wörks
Onni Motorsport
Keski-Uudenmaan Katto Oy
AJ Eurolämpö
Pyöräkioski
Fastlane Transport
AutoDude
Valostore.fi
Suomen Parvekekaihdin
Erihinaus
VM Autopaint ja
PaitaKioski TeamWear